1 ian. 2011

De An Nou

















În Ajun de An Nou e mare forfotă prin casele oamenilor...gospodinele prepară tot felul de mâncăruri, care de care mai alese...gospodarii urmăresc colecţia de băuturi ţinută pentru Anul Nou cu mult jind.Trebuie să ai de toate pentru noaptea dintre ani....belşug să fie!Îţi trebuie, nu-ţi trebuie mergi la magazin şi încarci coşul cu vrute şi nevrute ... sigur vei avea nevoie de ele...şi oricât ai socoti tot uiţi să iei ceva şi alerhi ca bezmeticul la magazinul din apropiere să iei ceva-ul fără de care nu poţi trece în noul an.Anul acesta m-ascutit Dumnezeu de febra cumpărăturilor-am stat cu fata acasă şi am ascultat numa'povestirile alor mei de la supermarket...nu-s adepta pregătirolor excesive, a vizitelor neaşteptate de sărbători pentru că aşa se face....de ce?Nu înţeleg de ce tot omorul şi zbaterea de a avea hălbet pe masă.Şi mai e la noi, la români o nenorocire...sor'mea face cutare, vecina cutare...eu cum să rămân în urmă???Chiar aşa!Să dăm drumul la balamuc...Ca de fiecare dată au trecut şi sărbătorile...Anul acesta pentru noi nu au fost sărbători pentru că bunica mea a făcut accident cerebral şi numai de sărbători nu ne-a ars.Mama făcea mâncarea pitită la bucătărie , printre lacrimi şi suspinecu gândul la mama ei care zace pe u pat ostil de spital.Noi încercam să o încurajăm , dar ...nu!Fără rost...suferinţa e suferinţă ...nu ţine cont de Anul Nou, de ...nimic.Pe 1 a fost s-o vadă la spital.A strâns-o de mână şi a deschis ochii pe jumătate încercând să-i spună că simte că a venit.Acum Dumnezeu hotărăşte...De Anul Nou am fost trişti , nu am sărbătorit.Am privit la miezul nopţii pe geam artificiile şi m-am băgat la nani lângă păpuşa mea.Sofia nu ştie de Crăciun, An Nou.Programul ei este fix.Aşa că...mămică şi de Anul Nou am trecut în 2011 nas în nas cu prinţesa mea visând cu ochii deschişi că mamaie Marioara se va face bine, Sofia va fi sănătoasă, mama şi tata vor avea puterea să fie lângă noi ani mulţi, Adrian o să fie aşa cum este el...bărbatul meu drag, socrii liniştiţi, rudele sănătoase şi în putere...

Un comentariu:

Despre mine