15 iul. 2010

Depresie postnatala...

Să fiu 'în pas cu vremurile'abordez un subiect atât de discutat zilele astea.Ca o mămică'în creştere copil'pot spune că nu există aşa ceva decât dacă psihicul nostru fragil se lasă invadat de fel şi fel de rele.Îmi amintesc cu plăcere de ziua în care am născut-o pe Sofia.Apoi de multele nopţi de nesomn.Aşa, şi ?Sunt normale...copilaşii nu au discernământ.Mămici, am fost şi noi bebei cândva şi sigur am scos peri albi mamelor noastre...Sofia are 1 an , 1 lună şi 15 zile.Nu regret niciun minut pe care i l-am dedicat.Când am aflat că sunt gravidă m-am speriat un pic.Teama s-a transformat în bucurie încet-încet.Pardoxal, dar adevărat.Nefiind căsătorită am rupt prejudecăţile din jurul meu şi m-a interesat numai puiuţul ce prinsese viaţă în mine!Tatăl Sofiei ne este acum 'partener permanent'de viaţă, locuieşte la noi...deşi în continuare nu suntem căsătoriţi...Ne învârtim într-o lume a prejudecăţilor pe care le menţinem prin prostie.Mă uitam aseară la emisiunea lui Mircea Badea.Vorbea despre tragedia de ieri.O mamă, celebră pe deasupra s-a sinucis.Era bulversat şi nefiind un mare fan al emisiunii lui aseară mi-a atras atenţia .I-am urmărit discursul şi l-am înţeles.O mamă îşi lasă copilul pe lume ...cui?Ce i se va spune puiuţului când va creşte?Mama ta s-a sinucis când a împlinit 43 ani!Anormal...dupa ce l-a dorit ani la rând.Hop!Pic în judecată şi nu-mi doresc asta, divaghez de la subiect şi nu-i normal.Am dat un click azi pe google căutând despre'depresia postnatală'.Am citit teorii peste teorii.Un alt paradox.Nu m-am identificat cu niciuna din ele.S-ar putea spune că-s o mămică fericită şi să mă bucur de asta...nu să dau cu piatra în cele care trec prin aşa ceva...Sunt sigură că toate trecem prin aşa ceva...dar ceea ce contează este cum gestionam noi cu noi problema...Hai, mămici nu vă lăsaţi doborâte...Viaţa(oricât de grea ar fi)merită trăită.Am fost aduşi(fiecare dintre noi)cu un scop pe pământul ăsta şi să fim buni să plecăm când decide El, bunul Dumnezeu...Ce înseamnă asta?Să-ţi iei zilele?De unde puterea asta diabolică?Chiar aşa de mult îi îngăduim spiritului malefic să ne conducă?De ce oameni buni?????Hai, fruntea sus ...şi zile bune!Nopţi cu nani(dacă se poate), mămici...iar de nu...grijă mare la puiuţi!Bebeii sunt pe primul loc, iar o mama devotată nu are voie să se pună niciodată pe primul plan!Ce înseamnă asta?Egoism....nu, e puţin spus...
Vorbesc în calitate de mămica.Bebica mea a fost foarte rea.Nu a dormit o noapte până acum.La ea nu există nani ca ceva natural.Ar putea să nu doarmă.E bebe anti-somn.Foarte energică!Of...simt că nu mă fac înţeleasă!Cred că ieri toate mămicile din România au simţit un cui înrosit în inimă!Eu, una am simţit cum ...nu mai ştiu ce am simţit...las discursul ăsta naratologic agăţat de Destin...să-l continue el, iar când fata mea o să fie mare o să i-l dau drept lectură obligatorie.Pentru că şi ea o să fie într-o bună zi mămică şi poate o să audă la ştiri că o mamă s-a sinucis...lăsându-şi puiul...Si poate că eu voi fi bătrână atunci şi Mircea Badea...la fel...va mai oare emisiuni...nu cred...Dar sigur în viitorul ipotetic lucrurile se pot îndrepta dacă nu uităm de unde venim şi încotro ne îndreptăm...Că avem probleme zi de zi....că n-avem bani de pâine...că...astea trec!important este ca in viitorul ăla presupus de care eu vorbesc să fim oameni adevăraţi...să nu ne vindem sufletele...pentru nimic în lume!O viaţă avem şi să ne bucurăm de ea...e singurul dar nepreţuit...Hai, dragi oameni...un zâmbet în furtună şi soarele va ieşi din nou!!!!!!!

8 comentarii:

  1. Cat de adevarat este tot ce scrii! Si inca o data se confirma ca viata bate filmul!

    RăspundețiȘtergere
  2. si totusi judeci... si esti egoista: daca tu nu ai trait asa ceva nu inseamna ca nu exista depresia postnatala...incearca sa intelegi ca daca cineva nu este ca tine nu inseamna ca e anormal...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am suferit de depresie post natala si, lunii in sir, plangeam fara un evident motiv decat acela ca eram extrem de ingrijorata pentru fiica mea, care s-a nascut la 6 luni si trei saptamani. Nu stiam ce o sa fac cu ea, eram inca in maternitate si plangeam, intr-o seara la contra-vizita, ginecologul meu mi-a adus o cutiuta si mi-a lasat-o spunandu-mi: daca tot plangi aduna lacrimile in aceasta cutiuta ca sa nu se piarda in zadar, maine dimineata o sa vad si eu cate lacrimi s-au strans.
    A fost pentru mine un soc, dar logica n-a intervenit, cu toate ca se spune ca, sunt o femeie cu picioarele pe pamant, responsabila si rationala. Aveam furia laptelui, febra de 39 grade, burta imi disparuse in schimb sanii erau f. mari si f. durerosi, iar micuta mea nu putea suge, asa ca am alaptat copii a caror mame nu aveau lapte. Mamelonul mi s-a facut "praf", a devenit dureros, asa ca nici macar sa alaptez nu am mai putut si timpul trecea iar fetita mea era la incubator, cu o hepatita post natala foarte agresiva, iar mie lacrimile imi curgeau fara incetare. Cand a ajuns la 2,5 kg., am fost externate si trimise acasa, trebuia ca in casa sa avem 26-27 grade pentru ca organismul fetitei inca nu era intarit si as putea continua. Nu dormea noaptea, apoi eu am mers la serviciu dupa 60 de zile si a urmat un cosmar, s-a imbolnavit a facut gripa, o forma grava si o complicatie meningita purulenta, iarasi in spital, cu greu a scapat de aceasta boala si avea deja peste 6 luni si eu tot nu-mi revenisem. Doar cine a trecut prin asa ceva poate intelege, crezi ca toata responsabilitatea este pe umerii tai si ti-e teama sa nu gresesti cu ceva si copilul tau sa aiba de suferit.
    Incercam sa fac totul, fara sa cer ajutor si acest lucru nu este normal, cand nu mai poti cere ajutor sa faca si ceilalti de langa tine cate ceva pentru ca, omuletul sa poata creste fara sa te epuizezi.
    Am reusit sa depasesc aceasta stare, cu greu si cu sprijinul celor dragi.
    Sunt foarte mandra de copii mei, deja la al doilea copil situatia nu s-a mai repetat pentru ca,aveam deja experienta si cunosteam fazele, cu toate ca si fiul meu s-a nascut la 7 luni, dar viata a mers inainte si acum Slava Domnului ca ii am si ca i-am adus pe lume.
    Curaj tinerelor mame, viata v-a oferit posibilitatea sa nasteti si sa "creati" o noua viata, fiti mandre si responsabile pentru ca v-ati adus la indeplinire principalul rost al vostru pe lume, acela de a fi mame.

    RăspundețiȘtergere
  4. In timpul sarcinii, nasterii si alaptarii echilibrul hormonal din corpul femeii se modifica, pentru a permite femeii sa devina mama. De fapt in asta consta si esenta tratamentului pe care il fac multe doamne pentru a ramane gravide, tratament pe care l-a urmat si Madalina: tratament hormonal care sa permita corpului sa primeasca mai usor sarcina. Problema e ca unele dintre noi nu isi revin la normal in mod natural, raman dezechilibrate, si de aici incepe depresia.
    Nu e vorba de responsabilitate sau de 'iresponsabilitate', ci de o afectiune. Daca cineva are reumatism sau pietre la rinichi este iresponsabil daca nu se vindeca singur???
    Viata noastra, a femeilor, este condusa de hormoni, mai exact de fluctuatii de diversi hormoni; trebuie sa constientizam acest aspect; cu cat vom accepta mai repede ca suntem 'la cheremul' hormonilor, cu atat ne va fi mai usor sa ne intelegem conditia umana si sa actionam pe mai multe cai.
    Ca sa scurtez discursul, CEI AFLATI IN DEPRESIE SUNT BOLNAVI. Ei trebuie sustinuti total de cei dragi din jurul lor, dar si de medici, care cu un tratament adecvat pot indrepta dezechilibrul chimic din corpul lor.

    RăspundețiȘtergere
  5. draga mea, am trecut prin majoritatea sarilor descrise de tine, nu am spus ca nu exista, ci ca oricand putem trece peste ele!Tu ai gasit motivatia desi ti-a fost greu...egoismul meu l-as traduce drept 'curaj dea infrunta viitorul!'Egoisti suntem cu totii1Depresia exista , sunt convinsa...unii gasesc 'portita'si se salveaza...imi pare sincer rau ca m-ai cinsiderat'egoista'.Nu spun ca nu am trecut prin 'n-spe'mii de stari, plang, plang...ma uita la papusa mea...si trece!!!!!!!!!!!Tu cand ai suferit nu ai gasit motivatie in puiutii tai???Sigur ca da!
    Sa-ti traiasca copilasii!Felicitari pentru curajul si devotamentul tau!
    Cu drag pentru o mama curajoasa!
    Te pup,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim....citez din tine'Am reusit sa depasesc aceasta stare, cu greu si cu sprijinul celor dragi.'...despre asta am vorbit si eu!!!!Esti o fericita ca i-ai avut pe'cei dragi'aproape...se pare ca M.M.nu i-a avut!Ti se pare ca am judecat?Nu cred!Departe de mine gandul!!!Doar nu inteleg cui a lasat puiutul ala...puiul ei???
    te pup si multumesc de comentarii....

    RăspundețiȘtergere
  7. doamne ..atat adevar in tot ce spuneti..cantaresc ft greu cuvintele voastre si simt ca ati spus tot..dar parca trag sa mai spun ceva ..oare daca o femeie la 20 de ani..cu un grad minim de educatie ..venita cine stie de pe ce dealuri..ajunge sa nasca si nu stie ce e de capul ei..ar decide sa,si sfarseasca viata ,poate am intelege ca asta a fost..dar o femeie cu educatie cultura rang..familie ..prieteni..si singura chiar..la aceste simptome care pot fi chiar grave ..nu ajunge sa insiste la usa anumitor doctori..care pot face ceva ..acum medicina e ft avansata ..hemeopatic avea ft mult sucess si asta sa nu spuneti ca nu stia si madalina sau ca nu ne dam seama ca lucururile ne scap de sub control...ceva nu suna bine ..eu nu as crede ca ea a vrut cu adevarat asta ..eu nu pot sa cred..si gata ..felicitari pt dicursurile facute mai sus ..sunteti lupatatoare fetelor..si bravo..voua..am condus masina spre spital la orele 12 noaptea ..eveam putin sa nasc pe drum..am iesit din spital si cumnata mea care conducea masina era incapatoare nu a reusit sa mai iasa dintr,o intersectie ..am condus masina alti cativa km dupa o nastere in care am suferit tot felul de interventii..si lupta abia a inceput..despre lacrimi..nesiguranta teama nu mai spun...nu aveam cui sa spun..aveam un sot insensibil si cand spuneam ca ma doare ceva el se vaicarea de tot felul..toate am trecut prin lupte grele de multe ori cu viata alteori cu moartea ..sunt mandra ca am putut sa trec si voi sa fiti mandre ca ati dat viata copiilor vostrii si pt ei merita orice lupta ...pacat madalina a ramas in mine un model de femeie ..chiar si asa ..eu tin sa cred ca moartea ei nu a fost decisa de ea,,,

    RăspundețiȘtergere

Despre mine